Utställningar

Klubben är aktiv på olika utställningar varje år. Läs mer och inspireras av tidigare genomförda utställningar och kanske du vill delta i kommande utställningar. Flera av dem återkommer regelbundet.

ABF

Kungsbacka Fotoklubb har ett samarbete sedan länge med ABF där vi har en stående utställning året runt.
Utställningen består av två fina utställningsytor som du som medlem kan boka fritt.

Varje utställning hänger uppe i två månader och bytet sker med en av utställarna varje månad.

Besök gärna utställningen separat eller i samband när vi har våra månadsmöten i ABF’s lokaler.

Du hittar den till vänster när kommer in i lokalerna.

Besöksadress: Verkstadsgatan 14, Kungsbacka.

UTSTÄLLNINGAR PÅ ABF UNDER 2024​

Här kan du boka en period.

Genom att klicka på länken nedan, får du ytterligare information om de praktiska detaljerna kring utställningen, som utskrift av bilder, lån av passepartouter mm.

Du kan disponera ytan som du önskar. Ca 6 st A3 / 12 st A4 med passpartout får plats som mest.

Sätt gärna upp en presentation av dig som fotograf.

2024TemaUtställare vänster skärmTemaUtställare höger skärm
JanuariChrister ErikssonSagolika TjolöholmEva Boberg
FebruariGenom håletKristina ErikssonSagolika TjolöholmEva Boberg
MarsGenom håletKristina ErikssonÖgonblick i NaturenPeter Hultén
AprilMatti LarbornÖgonblick i NaturenPeter Hultén
MajMatti Larborn Jan Holmgren
JuniJan Holmgren
Augusti

RYDALS MUSEUM

Rydals museum i Marks kommun håller löpande olika utställningar.

Flera gånger om året bjuds olika fotoklubbar in att ställa ut bilder i dessa fantastiska och inspirerande lokaler.

Kungsbacka fotoklubb deltar så ofta vi har möjlighet.

Ta gärna en tur till dessa unika utställningslokaler i vår närhet för att se på medlemmarnas bilder eller på andra utställningar.

Besöksadress: Boråsvägen 237, Rydal.

FJÄRÅS NATURUM

Även i år har vi förmånen att visa våra bilder på fina Naturum i Fjärås Bräcka.

Klubbens medlemmar ställer ut bilder från närområdet på tema natur. Det blir en given utflykt i vår!

Utställningen startar under påskhelgen och pågår fram till den 26 Maj 2024

Besöksaress: Stenaliden 69, 439 74 Fjärås.